Choreograf se inspiroval méně známým baletem Sergeje Prokofjeva Kamenný kvítek vytvořený v letech 1948 až 1953. Pod tlakem cenzury v tehdejším Sovětském svazu se Prokofjev a jeho manželka rozhodli postavit balet na staré pohádce pocházející z oblasti Uralu. Mezi třemi postavami Danilem, jeho nevěstou Kateřinou a Paní měděné hory se odehrává novoromantický příběh boje dobra a zla.

Choreograf Michael Corder vytvořil Sněhovou královnu v roce 2007 pro baletní soubor English National Ballet. Příběh tohoto baletu v Corderově pojetí nevypravuje jenom pohádku o vládkyni zimy, ale také přináší poselství: vyzdvihuje statečnost dívky Gerdy v protikladu s přesvědčivostí Sněhové královny jako ztělesněním zimy a moci přírody. Právě motivy přírody se objevují i v pohádce Hanse Christiana Andersena, kterou je dílo inspirováno.

Mnoho zrcadel

Příběhové motivy podtrhuje i scénografie a kostýmní výprava výtvarníka Marka Baileyho. „Pokud jde o scénu, snažil jsem se především o to, aby palác Sněhové královny působil, jako kdyby byl z ledu. Použili jsme také mnoho zrcadel, jelikož zrcadlo Sněhové královny je jedním z klíčových prvků díla," říká výtvarník.

Kostýmy jsou z velké části tvořené transparentní látkou, mnohé jsou ručně malované a pokryté křišťálem, což jim podle autora dodalo vzhled ledu a sněhu. Kostýmy a kulisy se v těchto dnech dokončují v pražských dílnách a ateliérech Národního divadla.

Čtěte také: Primabalerína přiblížila balet onkologicky nemocným dětem