Koudelkova reportáž Invaze 68 bude k vidění na Staroměstské radnici

Staré Město - Výstavapředstaví dosud nepublikované záběry, které vznikaly během prvního týdne okupace.

6.8.2008

„NEZNÁMÝ FOTOGRAF“. Reportáž Josefa Koudelky (na snímku) byla zveřejněna zásluhou agentury Magnum v mnoha zahraničních časopisech. Ve snaze uchránit Koudelku a jeho rodinu byly tyto fotografie agenturou připisovány „neznámému fotografovi“.Foto: DENÍK/Martin Štěrba

Výstava fotografií Josefa Koudelky s názvem Invaze 68, kterou na Staroměstské radnici pořádá Art Link ve spolupráci s agenturou Magnum Photos a Francouzským institutem v Praze, bude pro veřejnost otevřena od soboty 9. srpna do 13 září. Expozice je přístupná denně od 9 do 18, v pondělí od 11 hodin.

Soubor fotografií, který Josef Koudelka vytvořil během okupačního týdne v srpnu roku 1968, je dodnes považován za klasické dílo poválečné reportážní fotografie. Koudelkova reportáž byla zveřejněna zásluhou agentury Magnum k prvnímu výročí invaze roku 1969 v mnoha zahraničních časopisech, aniž bylo uvedeno jméno autora. Ve snaze uchránit Koudelku a jeho rodinu byly tyto fotografie agenturou připisovány „neznámému fotografovi“.

Většina fotografií, které tehdy vznikly, nebyla však dodnes publikována. Výstava a kniha s identickým názvem Invaze 68 tak představují část této práce poprvé.

6.8.2008 VSTUP DO DISKUSE

Socha architekta a mecenáše Josefa Hlávky.
12

Vydejte se na cestu od národního světce až k velikému mecenáši

Havárie vody zúžila pro auta Legerovu ulici

Národní galerie neotevřela, opustila ji ostraha

Praha – Neohlášeně, neplánovaně a neočekávaně zůstaly od soboty uzavřeny všechny budovy Národní galerie v Praze – včetně hlavního sídla ve Veletržním paláci. Upozornění na dveřích slibující zajištění plného provozu v co nejkratší době hovořilo o neočekávaných technicko-provozních důvodech.

V Divadle Archa se v sobotu uskuteční večer věnovaný Warholovi

Praha - V pražském Divadle Archa se v sobotu uskuteční koncert nazvaný Warhol a underground. Večer je věnovaný 30. výročí úmrtí Andyho Warhola a 50. výročí vydání desky The Velvet Underground & Nico. Producentem alba, které bylo vyhlášeno rokenrolovou nahrávkou 20. století, byl právě Warhol. Součástí programu bude nonstop promítání warholových filmů a hudební produkce písní The Velvet Underground v provedení Jihočeské filharmonie.

DVA POHLEDY: Facka jako násilí. Zrušíme fyzické tresty dětí?

Praha - Trestání dětí pohlavkem nebo i pořádným výpraskem má u nás pevně zakořeněnou tradici. S mírnou nadsázkou řečeno některý z těchto výchovných prvků musel zažít každý, a kdo tvrdí, že ne, zažívá je dodnes. Ovšem aktivisté bojující za lidská práva a hlavně za práva dětí se snaží zcela omezit fyzické tresty a v některých zemích již uspěli. Budeme se muset i v České republice obejít bez možnosti střihnout svému dítěti pohlavek namísto sáhodlouhého vysvětlování? Byl by to správný krok k tomu, aby naši potomci byli sebevědomější? Má to ale háček. Kdybychom se totiž přizpůsobili aktivistickému trendu, mohli bychom se vzhledem k našim zvyklostem ocitnout v situaci, kdy polovině národa bude hrozit trest za zakázané fyzické trestání dětí.

V Emauzích bude výstava o sudetoněmeckých odpůrcích nacismu

Praha - V Emauzském klášteře v Praze v sobotu bude zahájena výstava mapující osudy sudetských Němců, kteří se z křesťanského přesvědčení postavili nacismu a zaplatili za to životem. Expozice nazvaná Svědkové lidskosti - Odpůrci nacismu z řad sudetoněmeckých křesťanů v letech 1938 - 1945 je součástí víkendové konference Sdružení Ackermann-Gemeinde, které se snaží o rozvoj česko-německých vztahů.