VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Derby jinak: Na sociálních sítích vede Sparta

/INFOGRAFIKA/ Doba se mění. Pryč jsou časy, kdy jste svůj oblíbený fotbalový klub viděli jen v novinách a v televizi. Nyní vládnou světu nová média, která hojně používají i pražská „S“. Zatímco na hřišti je o chlup napřed Slavia, na síti jednoznačně vládne Sparta.

15.9.2017
SDÍLEJ:
Zvětšit fotografii

Hráči Sparty.Foto: ČTK/Michal Krumphanzl

Facebook, Instagram, Twitter i YouTube. Na všech komunikačních platformách, které v současnosti „frčí“, má náskok letenský klub. Někde až trojnásobný, co se týče počtu odběratelů.

Slavia spoléhá na odkazy na jiné weby

„Nechci nijak přiživovat fotbalové vášně, ale je vidět, že například na Facebooku si vede lépe Sparta. Sešívaní spoléhají na odkazy na jiné weby, kdežto její rival motivuje fanoušky k aktivitě přímo na stránce,“ říká mediální analytik a expert přes sociální sítě Filip Rožánek, šéfredaktor týdeníku Marketing a Media.

Jako příklad uvádí anketu ze stránek letenského klubu. „Před derby nechali hlasovat, jestli lidem více chutnají bonbony Sparta, nebo Slavia. Je to triviální, ale účinné. Stránka pak žije,“ vysvětluje.

Dobrá sebeprezentace 

Letenský klub tak má na Facebooku více fanoušků než třeba česká fotbalová reprezentace. Tato platforma je zatím stále nejoblíbenější. Na příkladu posil ze zahraničí je však vidět, že velký boom zažívají také další komunikační kanály.

Semih Kaya má na Twitteru třicetkrát víc odběratelů než celý klub, ve kterém zakotvil. Ten vládne i Instagramu s více než tři sta tisíci followery. Absolutním vítězem je pak slávista Stoch s jeden a půl milionem facebookových obdivovatelů.

Krok před Twitterem je Instagram

„Twitter je v Česku spojen spíše se zpravodajstvím, v zahraničí je jeho pozice silnější. Osobnosti ho berou jako součást sebeprezentace. Glosují utkání, reagují na sebe navzájem. V USA na něm například „bojovaly“ baseballové kluby, kdo lépe splní přání holčičky s bionickou protézou ruky, která chtěla provést slavnostní nadhoz. To je šikovná PR práce,“ nabízí Rožánek další zajímavý příklad.

O krok před Twitterem je Instagram, oblíbený je také Snapchat. Na obou můžete nahlédnout do soukromí sportovců obrazovou formou. „Obecně platí, že bodují platformy, které jsou hodně vizuální a dá se přes ně sdílet video,“ uvádí.

Přešlapy na sítích 

Ve sportovním světě není nouze o zjitřené emoce, které občas přináší i nešťastné výroky právě na sociálních sítích. Loňský duel mezi Spartou a Brnem poznamenala chyba čárové rozhodčí, kterou pak Lukáš Vácha poslal na Twitteru ke sporáku.

„Zapojení sportovců dá vždycky komunikaci osobní ráz. Na druhou stranu všichni víme, že u některých je lepší, když mlčí. Emoce ke sportu přirozeně patří, ale chce to naučit hráče, co nemají komentovat, aby nepoškozovali klub,“ varuje.

Neztratit nervy ani trpělivost 

Z druhého tábora je velmi aktivní nejvyšší muž Slavie Jaroslav Tvrdík, ne vždy ku prospěchu klubu. „Jedno ze základních pravidel je neztratit nervy, nadhled ani velkorysost. A toho by se měl držet i on. Sociální sítě mají paměť a mohlo by se mu to později vrátit,“ tvrdí Rožánek.

A z koho by si měly vzít sportovci příklad? „U Petry Kvitové je vidět, že nejde o vypulírovanou produkci marketingové agentury, ale statusy jsou její. Legendární je samozřejmě Jágrova hokejová rodina. Za zmínku stojí i Vavřinec Hradilek, který se nebojí politických komentářů,“ dodává.

Pražská S na sociálních sítích. Infografika.

Autor: Michal Sedlák

15.9.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Houbařská sezóna začala hlavně díky vydatným dešťům
20

Boj o houby: Pražané se chlubí svými úlovky a nabízí je za odvoz

Kandidát na ministra financí Ivan Pilný poskytl 18. května v Praze rozhovor Deníku.
AKTUALIZOVÁNO
17

Vláda schválila návrh rozpočtu. Stát bude hospodařit se schodkem 50 miliard

AKTUALIZOVÁNO

Angela Vítězná. Merkelové ale kazí radost zisk krajní pravice

/SLEDOVALI JSME ON-LINE, KONEČNÉ VÝSLEDKY/ Německá kancléřka uspěla i přes výrazný odliv hlasů počtvrté v řadě. Druhá ze stran nynější velké koalice – sociální demokracie – má nejhorší výsledek od války.

Bydlení podle znamení zvěrokruhu: Jak si žijí vodní a vzdušná znamení

Nic na světě nepoví o člověku tolik, jako jeho byt. Hned při vstupu do předsíně bezchybně odlišíte pedanta od bohéma. Každý člověk má svůj vkus, každé astrologické znamení své priority.

Nakupování jízdenek bude snadnější. Pomůže nová aplikace Lítačka

Chcete si označit lístek a žádný nemáte? Nerozumíte si s prodejním automatem? Ocitli jste se kdesi uprostřed ničeho na zastávce, kde se jízdenka prostě koupit nedá? Tak to už od příštího roku nebude žádný problém.

Bookmakeři: Volby vyhraje ANO, ovšem 27 procent nezíská

Velkým favoritem říjnových voleb do Poslanecké sněmovny je podle bookmakerů stále hnutí ANO s kurzem 1,1:1 - 1:13:1. Na jeho vítězství jde také zhruba polovina sázek. Zatímco ještě koncem června sázkové kanceláře považovaly za téměř jisté překročení 27 procent (1,45:1), nyní už je podle nich tato varianta velmi nepravděpodobná (až 4,6:1). Vyplývá to z vyjádření sázkových kanceláří, které oslovila média. Za ANO následují ČSSD (8:1 - 9:1) a KSČM (11:1 - 13:1). Celkový objem sázek už přesáhl 30 milionů korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení